Kącik Rodzica

Rozmawialiśmy z rodzicami, którzy wykupili u nas ubezpieczenie swojego dziecka o trudnościach z jakimi spotykają się w codziennym życiu podczas wychowania swoich pociech. Najczęściej sygnalizowali, że ograniczenie ruchu podczas lockdown'u, czas spędzany głównie w domu, a przez to częstsze posiłki spowodowały pogorszenie stanu zdrowia dziecka lub szybki wzrost wagi. Dlatego w odpowiedzi na potrzeby naszych Klientów w współpracy z wykwalifikowanymi dietetykami przygotowaliśmy kącik, w którym radzimy jak zadbać o posiłki młodego człowieka.

Choroby tarczycy u dzieci

autor:
,

Twoje dziecko jest senne lub otyłe? A może ma problem z niewielkim wzrastaniem? To może być problem z tarczycą.

przeczytaj

Dlaczego warto planować rodzinne posiłki?

autor:
,

Planowanie posiłków przydaje się szczególnie wtedy, gdy mamy dzieciaki i mocno ograniczoną ilość czasu wolnego. Ma ono wiele zalet, ale na plan pierwszy wysuwają się: oszczędność czasu, zdrowsze posiłki i mniej codziennego stresu. W tym artykule przeczytasz, dlaczego warto planować posiłki i jak to robić z głową.

przeczytaj

Superbohaterowie, czyli o superfoods słów kilka

autor:
,

W ostatnim czasie często w gazetach, reklamach i w mediach społecznościowych pojawia się pojęcie "superfoods". Nie wiem, jak wam, ale mi się to określenie kojarzy z czymś drogim, niedostępnym, ekskluzywnym. A jak jest w rzeczywistości? Czy to tylko chwyt marketingowy, czy rzeczywiście niektóre produkty wyróżniają się na tle innych?

przeczytaj

Herbatki ziołowe idealne na czas jesieni

autor:
,

Słońce coraz słabiej grzeje, dzień robi się coraz krótszy, a dni chłodniejsze. Do łask wracają wszelkie rozgrzewające potrawy, ciepłe zupy i napoje. Dziś chciałabym Wam przedstawić trzy zioła, w które warto się zaopatrzyć właśnie o tej porze roku. Wspierają one układ immunologiczny i pomogą w walce z jesiennymi infekcjami.   

przeczytaj

Alergie pokarmowe u dzieci

autor:
,

Nawracające zakażenia układu oddechowego, mrowienie w ustach ? To może być alergia pokarmowa.

przeczytaj

Jak się przygotować na zimę?

autor:
,

Szelest liści. Ludziki z kasztanów i kalosze. To może oznaczać jedno: JESIEŃ. Jesienne popołudnia mogą sprzyjać wspólnemu spędzaniu czasu z rodziną. W końcu kto z nas nie marzy w taką pogodę o ciepłym kakao i kocu? Mam dzisiaj dla was jeszcze jedną propozycję na wspólne popołudnie. Zróbcie ZAPASY.
Tak, jak niektóre zwierzęta gromadzą zapasy na zimę. Po co? Żeby przetrwać ale też, aby mieć więcej czasu na leniuchowanie? Tego nie wiemy ale jedno jest pewne: warto przygotować się na chłodne dni.

przeczytaj

Jak sen wpływa na zdrowie, apetyt i zachowania żywieniowe?

autor:
,

Pośpiech, przebodźcowanie, przeładowanie obowiązkami i zajęciami dodatkowymi to domena naszych czasów. Często sami skracamy sobie czas nocnego odpoczynku, aby podołać wszystkim zadaniom. Dodatkowo nadmiar bodźców w ciągu dnia sprawia, że w ciele kumuluje się stres, który obniża jakość snu. Nie zawsze wiemy też, jak zadbać o prawidłową higienę snu. Problemy ze snem dotyczą nie tylko dorosłych,ale także dzieci i nastolatków. Badania pokazują, że różne problemy ze snem może mieć nawet 75% Polaków. 

przeczytaj

Słodycze - zakazany owoc ?

autor:
,

Kiedy spotykam się z 5-letnim synkiem mojej kuzynki zawsze pada pytanie: "Ciociu, a czy mogłabyś mi kupić małą słodycz?". Jak myślisz, kupuję dziecku, czy robię wykład na temat cukrzycy, otyłości i obecności oleju palmowego w słodyczach?

przeczytaj

Kolor ma znaczenie

autor:
,

Jesień za oknami, liście na drzewach zmieniają kolory z zielonych na żółte, czerwone. Czy w naszym życiu kolor również ma znaczenie? Do wybierania koloru kwiatów, ubrań czy farby do wnętrz się już przyzwyczailiśmy, ale czy zwracamy uwagę na kolor potraw? Papryka czerwona, czy zielona ? Która lepsza? 

przeczytaj

Na czym polega sezonowość w odżywianiu i czy warto się jej trzymać?

autor:
,

Dawniej nikomu nie trzeba było tłumaczyć zagadnienia sezonowości. W sklepach i na targowiskach można było kupić jedynie to, co uprawiane i produkowane było w okolicy i w danej porze roku. Praktycznie każda rodzina miała też działkę ROD w mieście lub dziadków mieszkający na wsi. Ludzie jedli sezonowo i lokalnie mimowolnie ? używali po prostu warzywa i owoce, które sami wyhodowali lub zdobyli. W sezonie jedli je na świeżo, a poza sezonem korzystali z własnych przetworów. Nie było innego wyboru.

przeczytaj

Przez żołądek do serca

autor:
,

Czy zastanawiałaś/eś się kiedyś jaką rolę w życiu pełni jedzenie? Czy zawsze jesz tylko z głodu? A może przez pandemię przytyłaś Ty lub Twoje dziecko? Z biologicznego punkty widzenia jemy, aby żyć i dostarczać organizmowi niezbędnych substancji odżywczych, ale czy to jest jedyny powód?

przeczytaj

Jak zatrzymać lato ? czyli o przetworach

autor:
,

Czy zastanawiałaś się kiedyś, czy możesz podać dziecku przetworzone warzywa i owoce? Czy wiesz, co to jest janginizowanie owoców? Kiszone czy konserwowe, jakie ogórki będą lepsze dla dziecka? Mrożonki - czy można je podać dziecku?

przeczytaj

Sezon na dynię

autor:
,

Jesień to sezon na dynię! Poznaj jej właściwości zdrowotne.
Dynia jest cudownym warzywem, z którego warto korzystać w sezonie jesiennym. Jej słodki smak i ciepły kolor dodadzą trochę słońca do posiłków w chłodniejsze dni. Jest idealnym warzywem dla dzieci ? ma moc witamin i składników mineralnych, a do tego słodki i nie za wyrazisty smak.

przeczytaj

Odporność bierze się z brzucha

autor:
,

Odporność bierze się z brzucha? Sezon jesienny nie zaczął się jeszcze na dobre, a już rodzice narzekają, że maluchy wracają z przedszkola i szkoły z grypą lub przeziębieniem.

przeczytaj

Jak skomponować śniadaniówkę do szkoły

autor:
,

I tak oto nadszedł wrzesień, a wraz z nim powrót do szkoły. Kolejny rok pełen przygód dla rodziców i maluchów. Czy potrafisz jednak zadbać o dobrze zbilansowane posiłki do szkoły dla Twojego dziecka? Zwracasz uwagę na to, co wkładasz do tornistra? Wiele maluchów swoje pierwsze śniadanie zjada dopiero w szkole, dlatego trzeba naprawdę postarać się, aby zabrał ze sobą pełnowartościowe posiłki. Podpowiem Ci dzisiaj, jak przygotować śniadaniówkę.

przeczytaj

Zaparcia u dzieci

autor:
,

Czym są zaparcia? Zaparcia to zbyt mała częstotliwość oddawania stolca, w wyniku zalegania resztek pokarmu w przewodzie pokarmowym. W jelicie grubym zachodzi wchłanianie wody ze spożytego jedzenia. Przedłużone zaleganie prowadzi do nadmiernego zagęszczenia przez co stolec staje się twardszy, zbity, zmniejsza swoją objętość.

przeczytaj

3 książki o żywieniu dzieci, które musisz przeczytać

autor:
,

Jeśli lubicie książki i chcielibyście poczytać coś o żywieniu dzieci, to przedstawiam Wam dziś trzy wartościowe pozycje. Nie są to książki z przepisami. Nie ma w nich wytycznych ile dzieci powinny spożywać wapnia czy żelaza, czym zastąpić cukier, ani co zapakować uczniowi do śniadaniówki. Jest za to psychologiczne ujęcie tematu.

przeczytaj

Nie chce jeść. Co robić?

autor:
,

W gabinecie niektórzy rodzice mówią: Pani Asiu. On nie chce jeść. Próbowaliśmy już wszystkiego! Co robić? Przyczyn dlaczego Twoje dziecko nie chce jeść może być naprawdę wiele. Nie chodzi o to, że robi na złość, jest niegrzeczne albo źle wychowane. Czy zastanawialiście się kiedyś nad tym, że maluch może mieć trudności z jedzeniem i dlatego niechętnie po nie sięga?

przeczytaj

5 pomysłów na dania ze strączków, które pokochają Twoje dzieci! O warzywach strączkowych cz.2.

autor:
,

W poprzednim artykule opisałam właściwości zdrowotne warzyw strączkowych oraz podałam praktyczne patenty na to, jak uniknąć dyskomfortu po ich spożyciu.

przeczytaj

Cukrzyca typu 1

autor:
,

Dziecko ostatnio dużo pije lub schudło w krótkim czasie? Wykonaj badania, gdyż może to być cukrzyca. Przeczytasz o niej więcej w dzisiejszym Kąciku Rodzica.

przeczytaj

Musy, przeciery w tubce czy warto?

autor:
,

W ostatnim czasie na rynku pojawia się coraz więcej musów, przecierów owocowych i owocowo-warzywnych. Na półkach znajdziemy również kaszki i jogurty w tubce. Takie produkty stanowią wygodną przekąskę i są sporym ułatwieniem dla rodziców. Czy jednak warto je podawać maluchom? Jeśli tak, to ile? Które wybierać? Postaram się dzisiaj rozwiać wszelkie wątpliwości.

przeczytaj

O warzywach strączkowych cz.1 - Dlaczego warto jeść strączki i jak uniknąć kłopotów trawiennych po ich spożyciu

autor:
,

Ciecierzyca, soczewica, groch, soja, fasola, bób, to najpopularniejsze warzywa strączkowe. Mimo, że super zdrowe, często są niedoceniane w kuchni. Statystyczny Polak spożywa je sporadycznie i zazwyczaj tylko pod postacią tradycyjnych dań typu fasolka po bretońsku czy grochówka. Tymczasem można wyczarować z nich wiele wspaniałych dań, a regularne ich spożywanie niesie ze sobą mnóstwo korzyści zdrowotnych.

przeczytaj

Otyłości u dzieci i młodzieży

autor:
,

Co to jest otyłość? Otyłości zarówno u dorosłych, jak u dzieci związana jest z nadprogramowymi kilogramami. Przyczyny mogą być różne, zazwyczaj nie jest to jeden czynnik, a kilka.

przeczytaj

Sól w diecie dziecka

autor:
,

Rodzice często pytają: ile podawać soli i kiedy ją wprowadzić do diety malucha. Zastanówmy się na początku wspólnie: czy sól jest nam niezbędna? Otóż nie, ale potrzebny jest nam sód, który występuje również w innych produktach (sery, mleko, pieczywo, przetwory mięsne) oraz jod.

przeczytaj

Wybiórczość żywieniowa

autor:
,

Czy Twoje dziecko je tylko określone produkty? Może je ich coraz mniej? Może to być wybiórczość żywieniowa. Chyba każdy rodzic zna sytuacje, gdy dziecko odmawiało jedzenia. Czasem związane to było z wyrastaniem zębów, nowym miejscem lub samym produktem czy potrawą.

przeczytaj

Słodki problem dzieci... czy rodziców?

autor:
,

Rodzice maluchów często skarżą mi się, że ich dzieci jadłyby w kółko tylko słodycze. Często na domiar złego nie jedzą obiadów, albo nie lubią warzyw. Wybiórczość pokarmowa może mieć wiele poważnych przyczyn, nad którymi trzeba się pochylić. Natomiast bardzo często te słodycze to problem? rodziców, nie dzieci. Da się z nim poradzić stosując kilka prostych zasad.

przeczytaj

Mity żywieniowe

autor:
,

Przychodzi rodzic do dietetyka i mówi:
"Pani Asiu bo ja słyszałem..." I tutaj pada wiele ciekawych teorii, z którymi chciałabym się dzisiaj zmierzyć. Gotowi na pojedynek z mitami żywieniowym?

przeczytaj

Zaburzenia odżywiania - bulimia, anoreksja, ortoreksja

autor:
,

Zaburzenia odżywiania mogą dotknąć praktycznie każdą osobę. Częściej występują u kobiet niż u mężczyzn oraz w wieku dojrzewania lecz dolna granica nie istnieje, gdyż są diagnozowane u coraz młodszych dzieci. Choroba może wystąpić również u osób starszych.

przeczytaj

Jak zachęcić dzieci do jedzenia warzyw?

autor:
,

Jeśli nasze dziecko niechętnie sięga po warzywa, najlepiej dawać mu dobry przykład i proponować, proponować, proponować, nigdy nie naciskać i nie zmuszać! Zmuszanie do jedzenia w dłuższej perspektywie prowadzi do tego, że dzieci nie dość, że jedzą mniej, to jeszcze ich menu jest bardziej ograniczone.

przeczytaj

Jak odżywiać się zdrowo podczas podróży z maluchem

autor:
,

Lubisz podróżować ze swoimi pociechami?
Robisz swoje przekąski, czy korzystasz z gotowych produktów?
Mamy okres wakacyjny. Wielu z nas podróżuje ze swoimi maluchami i to w naprawdę dalekie trasy. Normalnie pewnie zabrałbyś do plecaka butelkę wody, dwie kanapki i rozpoczął przygodę.

przeczytaj

Słodycze

autor:
,

Twoje dziecko to mały łasuch ?
A może szukasz smacznej i zdrowej alternatywy dla słodyczy?

przeczytaj

Ile to jest 5 porcji warzyw i owoców dziennie, dlaczego warto ich tyle jeść i jak do tego praktycznie podejść

autor:
,

Eksperci są zgodni, że należy spożywać minimum 400 gramów warzyw i owoców dziennie i proponują rozłożenie ich na 5 mniejszych porcji w ciągu dnia. Wtedy na jedną porcję wychodzi nam około 80-100 gramów, czyli dość mała porcja, którą łatwo dorzucić do każdego posiłki.

przeczytaj

Ruch to zdrowie

autor:
,

Jaki był Twój ulubiony przedmiot w szkole?
Matematyka, przyroda czy lekcje wychowania fizycznego?
Lubiłeś aktywność fizyczną, czy częściej miałeś "zwolnienie z powodu niedyspozycji"?

przeczytaj

Wspólne posiłki wydłużają życie i rozwijają słownik naszych dzieci!

autor:
,

Kiedy myślimy o zdrowym żywieniu, bardzo często skupiamy się tylko i wyłącznie na tym co nakładamy na talerz. Od razu pojawiają się nam przed oczami brukselki, smoothies, zielone sałatki, hummus, nasiona chia i inne cuda.

przeczytaj

Budowanie mikroflory bakteryjnej

autor:
,

Po co budować mikroflorę bakteryjną? Gdzie w naszym organizmie znajdują się bakterię? Na co wpływa nieprawidłowa flora bakteryjna jelit?

przeczytaj

Warto jeść razem, czyli o wspólnych posiłkach słów kilka

autor:
,

"Szybko, szybko jedz to śniadanie, bo nie zdążymy."
"Jedz sprawniej, bo za 5 min muszę jechać do pracy."
"Zamów sobie pizzę, bo dzisiaj będę później."
Żyjemy w pośpiechu. Praca, szkoła, zajęcia dodatkowe, rozwijanie pasji. Czasem w weekend spotykamy się przy wspólnym stole ale to też rzadkość. Brzmi znajomo? Spożywasz posiłki ze swoją rodziną, czy raczej jadacie osobno?

przeczytaj

Lekcja czytania etykiet

autor:
,

Lubisz zakupy?
Na co zwracasz uwagę wkładając dany produkt do koszyka?
Kierujesz się ceną, ulubioną marką, masą produktu?
Umiejętność czytania etykiet nie jest prosta ale to naprawdę niesamowita przygoda!
Pozwól, że zabiorę Cię dzisiaj na wycieczkę.

przeczytaj

Soki owocowe - samo zdrowie czy sam... cukier?

autor:
,

W temacie żywienia dzieci wciąż pokutuje wiele mitów. Między innymi ten, że sok owocowy to świetny, zdrowy napój dla dzieci i mogą one go pić bez ograniczeń. Pogląd ten był lansowany jeszcze do całkiem niedawna. W sokach upatrywano świetnego źródła witamin oraz sposobu na łatwe i przyjemne dla dziecka uzupełnienie niedoborów dietetycznych.

przeczytaj

Drugie śniadanie do szkoły

autor:
,

Zanim dziecko wyjdzie z domu powinno zjeść śniadanie. Czasem jest to ciepły posiłek taki jak ulubione płatki na mleku, omlet czy jajecznica, a czasem kanapki. W tym przypadku wszystko zależy od naszej inwencji oraz czasu jakim rano dysponujemy.

przeczytaj

Obiady na upalne dni

autor:
,

Każdy z nas zaliczył już pewnie kilka dni jedzenia samych truskawek na obiad lub nawet przez cały dzień. O ile truskawkową dietę możemy potraktować jak 1 czy 2 dniowy owocowy detoks, to lepiej nie stosować jej przez całe lato.

przeczytaj

Żywieniowe wsparcie odporności

autor:
,

Odporność organizmu zależy od wielu czynników i zmienia się wraz z rozwojem człowieka, stylem życia oraz jego nawykami żywieniowymi. Układ immunologiczny ma za zadanie chronić organizm przed atakującymi go drobnoustrojami. Podczas życia uczy się czy i jak reagować na poszczególne mikroorganizmy wytwarzając między innymi przeciwciała, dzięki którym z czasem nabywa odporność.

przeczytaj

Ciasteczkowy potwór

autor:
,

Proszę nie przesadzać, to tylko jeden cukierek! Co to za dzieciństwo bez słodyczy? Ja w jego wieku jadłem słodycze i nic mi nie jest! Od jednego ciastka nie przytyje!

Dzień dziecka, urodziny, święta, dobre wyniki w szkole, mikołaj. Kiedy jest mu smutno. Kiedy osiągnął sukces. I tak zwiększa się lista ?okazji? do podarowania maluchom cukru z tłuszczem w ładnym opakowaniu. Przesadzam?

przeczytaj

Czym najlepiej nawadniać organizm dziecka czasie upałów? Przepisy na domowy napój izotoniczny i orzeźwiające napoje na lato.

autor:
,

Lato w pełni, żar leje się z nieba. W taką pogodę i my i dzieci mamy zdecydowanie mniejszy apetyt i silniejsze uczucie pragnienia. W tym artykule dowiesz się dlaczego prawidłowe nawodnienie latem jest takie ważne, szczególnie u dzieci. I czym najlepiej gasić pragnienie podczas upałów.

przeczytaj

Niedobór żelaza

autor:
,

Czy Twoje dziecko ostatnio jest bardziej ospałe lub marudne? Szybciej się męczy? A może często dostaje infekcji?

Sprawdź poziom żelaza, jego niedobór może prowadzić do anemii.

przeczytaj

Śniadanie, najważniejszy posiłek dnia

autor:
,

„Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia.” - To chyba najczęściej powtarzane zdanie w dzieciństwie. Trudno się nie zgodzić z tą teorią ale czy zastanawiałeś się kiedyś Drogi Rodzicu właściwie dlaczego tak mocno stawia się nacisk na ten posiłek?

W tym artykule wyjaśniamy i pomagamy skomponować pełnowartościowe śniadanie.

przeczytaj
© 2019 - 2021 Mentor Ubezpieczenia