autor:
,
polub nas na Facebook:
udostępnij:

„Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia.” - To chyba najczęściej powtarzane zdanie w dzieciństwie. Trudno się nie zgodzić z tą teorią ale czy zastanawiałeś się kiedyś Drogi Rodzicu właściwie dlaczego tak mocno stawia się nacisk na ten posiłek?

W tym artykule wyjaśniamy i pomagamy skomponować pełnowartościowe śniadanie.

Jakie korzyści płyną ze spożywania pełnowartościowych śniadań?

  1. Dostarczają podstawowej energii, dzięki której maluch może rozpocząć dzień 
  2. Dostarczają odpowiedniej ilości składników mineralnych, witamin, które znacząco wpływają na proces uczenia się, zapamiętywania i koncentracji, a także prawidłowy rozwój psychiczny i fizyczny.
  3. Chronią przed otyłością, cukrzycą typu II i innymi chorobami cywilizacyjnymi
  4. Znacząco zmniejszają chęć sięgania po wysokokaloryczne przekąski w ciągu dnia
  5. Uczą zdrowych nawyków żywieniowych

Chyba nie muszę Cię przekonywać, że śniadanie ma ogromne znaczenie dla Twojego dziecka?

No dobrze.. 

Ale co to właściwie znaczy “pełnowartościowe śniadanie”?

Zamknij oczy i przypomnij sobie, co dzisiaj Twoje dziecko miało na talerzu podczas śniadania?

  • Płatki kukurydziane z syropem glukozowo-fruktozowym i mlekiem?
  • Jogurcik owocowy z cukrem, barwnikiem, aromatem i śladową ilością owoców?
  • Paróweczki z 30% zawartością mięsa, błonnikiem pszennym, momem- mięsem oddzielonym mechanicznie?
  • A może...bułeczkę odgrzewaną z supermarketu posmarowaną pyszniutkim kremem z tłuszczem palmowym i cukrem?

Mmmm ślinka cieknie na samą myśl? No niekoniecznie!

Jak przygotować maluchowi zdrowe śniadanie, które doda mu energii na cały dzień?

Pozwól, że pokażę Ci proste wymienniki:

  1. Serek topiony→ serek naturalny do smarowania/ hummus/ pasty warzywne
  2. Parówki-> kiełbaski/ frankfurterki 100% mięsa
  3. Płatki kukurydziane/ kulki czekoladowe -> płatki owsiane
  4. Jogurt owocowy-> jogurt naturalny ze świeżymi owocami (maliny/ borówki/ banan)i i orzechami
  5. Pszenne pieczywo jasne-> pieczywo na zakwasie z ziarnami
  6. Krem czekoladowy-> domowy krem czekoladowy zrobiony na bazie daktyli/ masło orzechowe 100%/ krem czekoladowy dostępny w sklepach bez cukru i oleju palmowego
  7. Ser żółty-> kilka plasterków mozzarelli/ ser twarogowy

Zobacz! To tylko kilka prostych zmian, które wpłyną na zdrowie Twojego malucha. 

Wzbogać śniadanie w świeże warzywa, owoce i do boju! 

Po takich posiłkach można podbijać świat matematycznych zagadek i językowych łamigłówek. 

© 2019 - 2021 Mentor Ubezpieczenia